Oliver Stone och jag

Nu har filmtittandet kommit till Oliver Stone, ni vet snubben som gjort Plutonen, JFK och Natural Born Killers. Det var ialf typ de filmerna jag visste att han regisserat innan jag kollade upp honom lite mer nu senaste veckan. Det har lett till att jag nu sett JFK, förvånansvärt mycket intressantare än jag trott, och mordet på JFK kom i en nästan helt ny dager, samt Nixon, bättre än förväntat. Det roliga är dock att jag lär mig massa saker på kuppen genom att se de här filmerna, vilket jag uppskattar. Så nu ska jag försöka se igenom alla vettiga filmer Stone regisserat.
 
Idag blev det en sväng till STHLM för lite umgåsande, öldrickning och fotboll. Bajen-ÖSK, slutade 2-1, vilket var ett resultat som låter bättre för ÖSK än vad det var. Träffade av en slump Amir, Robin Hägg och Allan. Hela gamla Örebro sluter upp :-).
 
Igår firade vi i familjen mamma på Meze i Behrn-huset. Mycket och god mat som vanligt, så det blev doggy-bag för mig, och jag tycker nog att servitrisen såg överraskande fundersam ut när jag frågade om doggy-bag.
 
Annars är det inte så mycket mer att rapportera om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0