Restaurang-helg

Efter att i fredags fått lite hjälp av mina föräldrar med att flytta det sista från den gamla lägenheten så avslutade vi kvällen med ett besök till den indisk-nepalesiska resturangen Khana Khazana på norr i Örebro. Det var en positiv upplevelse! Stället är charmigt kvarterskrogs-slitet och personalen gav ett mycket serviceintriktat och trevligt intryck. Det fanns även väldigt många rätter att välja mellan, kanske lite för många, men det kan man ju leva med :-). Vi beställde lite olika rätter och fick in dem i olika skålar på typiskt indiskt vis. Det är smidigt när man vill smaka på det man inte själv besällt. Maten var god, men personligen tycker jag indisk mat smakar lite likadant allting, så det var inte jättespeciellt, men det smakade bra och smakade säkert som det skulle. Summa summarum så kan jag absolut rekommendera Khana Khazana om man gillar indisk mat.
 
I lördags fixade jag lite i lägenheten och irriterade mig på att Friskis & Svettis hade stängt. Friskis & Svettis är bra på så många sätt men öppettiderna är tyvärr helt värdelösa, och det är väldigt ofta stängt när en annan är ledig.
 
Lördagskvällen ägnades även den åt resturangbesök. Den här gången var det jag och Bias som besökte tapas-restaurangen Mingla på Engelbrektsgatan. Jag hade aldrig varit där förut, men hade fått för mig att det skulle vara så där, och blev således positivt överraskad när jag kom in i restaurangen och upptäckte att det var mycket större och mysigare än vad jag hade trott. Ungefär där stannade dock det positiva med besöket. Nu beställde jag och Bias en tapas-blandning från Restaurang-chansen, så vi valde inte rätterna själva. Det var mycket mat, så vi orkade inte äta upp allt, men maten var inte något speciellt, och tapas-rätterna på Level och Indigo är överlägset godare. Det bör dock påpekas att det kan bero på att de rätterna som ingår i resturangchans-blandningen kanske inte är de bästa. Det sämsta var dock servicen. De unga servitriserna gjorde sitt bästa och skötte sig, men de män som jag antar är ansvariga för Mingla var väldigt rutinmässiga och rätt dåliga. Jag beställde sherry som jag inte fick in, de frågade om maten smakade bra utan att bry sig om att lyssna på svaret osv... Det gav ett intryck av att de bara lärt sig hur de ska beté sig men att de egentligen inte bryr sig. Så Mingla rekommenderar jag inte, dock blev det rätt billigt och man blev mätt om man utgick från erbjudandet i Restaurang-chansen.
 
Idag provade jag köttbullarna på IKEA, och det var kanske det godaste av allt :-). Men en sådan restaurang är ingen idé att recensera ytterligare :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0