En ofrivillig tjuv

Igår var jag på Maxi för att köpa mat och som vanligt körde jag med självscanning. När jag sedan skulle betala var det dags för kontroll. Det händer ibland, och är alltid lika irriterande för att man självscannar ju för att det ska gå fortare, samt att man packat ner allt i påsar redan och då måste packa upp allt igen. När kontrollen var genomförd upptäcktes det att jag glömt scannat 2 kg kyckling... Antagligen hade jag glömt det för att jag inte fick plats med kycklingen i någon påse, eller så var det så att det blev fel på scanningen just med kycklingen, det har hänt förut, och då kommer det upp ett meddelande om att "varan inte finns". Men, men spelar mindre roll, jag fick ju känna mig som en tjuv ändå. Det är en sak om man har försökt ta någonting, det kan man ju leva med, men nu blev det förskräckligt pinsamt, speciellt med anledning av att det var 2 kg kyckling jag misat och som är rätt dyr. Känns som det är det som människor försöker mygla med. Ja, ja nu ska jag tydligen bli kontrollerad oftare, och det gör ju att jag inte vill gå tillbaka till Maxi, för kontrollerna tar tid och jag vill inte "åka dit" igen :-).
 
Annars har jag kikat en del film, bland annat fortsatt med Marvels filmserie om Iron Man, Thor, Captain America med flera. Det är en serie som hänger ihop även om filmerna kan ses en och en. Jag har alltid låga förväntningar inför sådana här filmer, men blir nästan alltid positivt överraskad, precis som jag blev med Spider-man och Batman. Hursomhelst, både Iron Man-filmerna och första filmen om Thor var mycket bra, och det är även grymma skådespelare med, dock var Captain America lite sämre, mest beroende på storyn. ...och om ni får för er att se igenom serien, se dem i rätt ordning, det blir lite lättare att förstå hur allt hänger ihop då.
 
Jag har även sett Shakespeare in Love, inte min typ av film, och Proof, vilken var rätt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0