Framme i Budapest

Nu har jag varit i Budapest några timmar i en lätt feberdimma. Jag fick nämligen lite lattjo symtom i lördags, och igår kväll hade jag feber. Jag ringde VC i veckan och bokade en tid tills idag. När jag kom fram till Tybble VC så missade jag att man var tvungen att anmäla sig i receptionen, så jag satte mig och väntade, främst för att det fanns flera skyltar med texten "om ni väntat i mer än 15 minuter på er tid säg till i receptionen". När jag sa till 8 minuter efter min tid varit och undrade vad som hände kom en läkare och sa till tjejerna i receptionen att han inte längre hade tid med mig... Bra information, bra doktor och bra flexibilitet... Jag bytte givetvis VC efter det. Jag klandrar inte direkt tjejerna i receptionen, även om det säkert indirekt är de som slarvat med informationen, men läkaren som jag inte vet namnet på, men var en mellanöstern-snubbe med fult stylat skägg kan ju dra åt helvete. Detta är mest en varning till andra som går hos Tybble VC. Ialf... Nu är jag i Budapest och allt har varit toppen här än så länge, bra hostel osv. Ett par småsaker som visar enorm gästvänlighet hittills:
 
- Jag har fått en öl och billigare boende för att jag blev tvungen att byta hostel, vilket jag fick reda på innan jag åkte, att jag skulle få byta hostel alltså.
 
- De har några Bodaborg-liknande spel här som jag vill prova, men man behöver tydligen vara några stycken. När jag frågade hostel-personalen om det, sa de att de kanske skulle kunna hänga med på det.
 
- När jag var ute och åt frågade restaurang-personalen om jag bodde på ett hostel, och när jag svarade ja fick jag 10% rabatt. Nu är det bara hoppas jag blir bättre så att jag kan njuta av resan ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0