Någon slags summering?

2013 har snart förflutit och jag har suttit idag och igår med att gå igenom årets bilder, och uppenbarligen har mycket hunnits med under året, och med stor tydlighet har en och annan alkoholhaltig dryck gått ner... 
 
Men annars då? Jo året har varit mycket bra, det har mest rullat på, och jag har uppenbarligen utnyttjat det faktum att jag haft rätt bra med pengar under året. Många kortare resor har det blivit. Året har inte inneburit några direkta svårigheter eller direkta framgångar. Jag har under en kort period försökt hitta arbete i Sthlm, dock utan framgång, men hade jag gjort det så hade livet varit annorlunda än vad det är nu, dock svårt att säga om det varit till det bättre eller till det sämre...? Man har ju en tendens att trivas med det man för tillfället har, så antagligen hade jag sett det som positivt om jag flyttat. Jag har dock bytt arbetsuppgifter ett par gånger för att bredda mitt kunnande på det arbete jag har, men att arbeta i Lindesberg har inte många fördelar. Livet handlar främst om helger, för resterande tid spenderas antingen på jobbet eller på väg dit eller hem... Lönen har dock höjts även om den fortfarande är för låg.
 
Jag har även rest en del mer eller mindre på egen hand, och det har fungerat bra i år, vilket är kul, och det är säkerligen något jag kommer fortsätta med nästa år.
 
Årets låt? Det borde vara NoNoNo - Pumpin' blood, svår att inte bli glad av och svår att tröttna på, men det skulle även kunna vara Capital Cities - Safe and Sound, med samma motivering.
 
Årets film? Vet inte... Gravity kanske.
 
Slutklämmen på året? Den har tillbringats som resterande del av året med en del fest, filmtittande osv. Kikade på "Känn ingen sorg..." häromdagen, och den filmen var väl ändå lite av en besvikelse? Var filmmakarna verkligen tvungna att göra vissa saker så väldigt fåniga? Tittade även på "Indiana Jones and the Temple of Doom" igår, och det var väl även det en film som försökte slå rekord i fånighet, men där är väl målgruppen barn, så det kan jag leva med.
 
En sväng till Harrys igen i lördags med Tobias och Lundmark, och det var inte alls så tokigt. 
 
I övrigt har det väl inte varit ett speciellt bra år för världen? Religionen tenderar att förstöra för många människor och länder som Irak, Afghanistan, Sydsudan, Nigeria, halva Nordafrika, Syrien, Centralafrikanska Republiken har, eller fortgår att vara, i åtminstone delar, rena skithål på jorden. Rädslan för att det inom sinom tid kommer bli mer kaos även i Europa känns inte som en omöjlighet. Kanske är bättre att ta sitt pick och pack och flytta till staterna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0