Ska Uppdrag Granskning äntligen via något bra?

Uppdrag Granskning har de senaste åren inte imponerat nämnvärt på mig, men idag hoppas jag innerligt att de har lyckats. De ska granska Rädda Barnen och deras siffror på barnfattigdomen i Sverige, som alltid har verkat så offantligt hög, så att man aldrig har trott på den. Nu vet inte jag vad deras definition för fattigdom ligger på, men i min värld är man fattig om man typ bara har råd att köpa mat, bor i socialens lägenheter och typ inte har råd med något annat än skänkta kläder. ...och jag har aldrig känt mig själv som fattig trots att barndomen handlade mycket om begagnade kläder, skridskor och fotbollsskor, men det är lite där någonstans jag tror de har lagt sin ribba...
 
Annars har nyhetsflödet de senaste dagarna varit ovanligt roande, om man bortser från dödsfall och personskador.
 
-En tjej kapar ett tåg och kör in i ett bostadshus.
-En helikopter krockar med en kran och kraschar i London.
-En bilkrasch på typ 70 bilar i Skåne.
 
Det är lite tragikomiska världen.
 
Sedan undrar jag varför han Mårten Tamme.., någonting hängs ut med bild och namn i kvällspressen när ingen annan rånare gör det? Vad kan det ha med att göra... ...och så måste jag säga att Sebastian Stakset är lite pinsam att lyssna på. Det är lite sjunka genom golvet känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0