Vad har hänt med Uppdrag Granskning?

Ja vad har hänt med med Uppdrag Granskning egentligen? Har de påverkats av anti-PK-maffian och börjat ifrågasätta tyngre ämnen helt plötsligt? Förut tycker jag att det ständigt granskades ämnen som var rätt  tacksamma, typ; köttfärs, socialtanter och annat småfusk, men nu är det "riktiga" ämnen. Jag var tokimponerad över avslöjandet om hur barnfattigdoms-begreppet används av diverse hjälporganisationer, och nu idag gör de ett bra reportage om hur islam fungerar. De gjorde ett liknande program förra året, men då tyckte jag de fokuserade fel, men den här gången var det huvudet på spiken. Att vara troende är ju att leva i förnekelse av hela verkligheten, vilket säkert i många lägen är rätt skönt för de som är det, men samtidigt väldigt otäckt att så mänga människor är så övertygande om något som inte har något stöd någonstans. Jämför det med att tro på asar, grekiska gudar osv... Med det sagt ska jag nu spekulera lite kring islam och kristendomen. I och med att jag tyvärr inte är så intresserad av fabler, sagor, fantasy osv, så är jag inte heller så där väldigt påläst om religion, så därför blir det lite spekulation. Det är rätt uppenbart att jag inte år så förtjust i religion överhuvudtaget, men religion som är underutvecklad, typ islam, blir dock ännu värre. Egentligen tror jag inte det spelat någon roll om det varit kristendom som var mer underutvecklad, men kristendomen har utvecklats på ett annat sätt. Det är det jag tycker är så bra med Uppdrag Gransknings senaste program, de hymlar inte med att islam är en religion vars utövare inte verkar ha för stor lust att utveckla religionen, vilket givetvis blir ett större störningsmoment i ett modernt samhälle än vad den mer moderna kristendomen gör. 
 
Fast egentligen, få ha flera fruar, aldrig bli nekad sex av dem och kunna få ge dem en liten smäll om de inte gör som jag vill kanske inte är så dumt? Jag tror jag konverterar från agnostiker till muslim när jag tänker efter. Är ju trots allt inte så ovanligt att göra det nuförtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0