Repeat är inte så dumt

När det gäller musik är jag ungefär som ett barn, när jag upptäckt en låt som jag gillar så lyssnar jag gärna på den låten alldeles för många gånger efter varandra, och utan större intresse för andra låtar med samma artist. Medan andra lyssnar igenom skivor och blir nyfikna över vad artisten/bandet har hittat på mer, så fastnar jag just för den där braiga låten. Just nu är det Kite's dänga "Jonny Boy", som efter några slumpmässiga träffar på Spotifys playlist radio numera går på repeat här :-).
 
Kikade på filmen "Unstoppable" igår, Tonys Scotts sista film, och en alldeles förträfflig film. Ett mycket bra avsked av en i mångt och mycket fantastisk regissör. Att jag fastnade för filmen beror nog en hel del på att det handlar om skenade godståg. Spännande va :-)? Men man behöver inte vara tågfrälst för att uppskatta filmen. Det är underhållning på hög nivå och fotot är fantastiskt. Det är något med långa godståg och mäktiga vyer som är svår att beskriva charmen med, men den finns där.
 
Magen är inte bra, men den känns bättre, och förhoppningsvis fortsätter det på den inslagna vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0