Semester!

Nu är första dagen på en veckas rätt oplanerad semester. Jag hade väl hoppats på lite sämre väder, så att jag med gott samvete kunde träna, kika film och hålla mig rätt mycket inomhus, men nu verkar det bli kanonväder, vilket jag inte borde klaga på.
 
Helgen har varit till belåtenhet med minigolf mot Nils, utgång till Strömpis och lite annat smått och gott.
 
Ett par pretentiösa filmer har jag hunnit med också; Revolutionary Road och Maria Larssons eviga ögonblick. Två i raden av väldigt välspelade filmer som behandlar vardagen, och således blir rätt ointressanta. Jag vet inte om det är så att människor generellt tror på något "perfekt" liv, och att varenda person utan de själva lever just detta perfekta liv, som gör att sådana här filmer blir så populära? Så att de som tror att alla andra lever perfekta liv kan se att så inte är fallet. Jag ser det endast som korkad naivitet.
 
Såg även, i motsats till nyss nämnda filmer mer spännande men icke välspelade, filmen Last Passenger. Mer ologisk film får man leta efter. Lite kort; en snubbe kapar ett tåg, åker i över en timme med detta tåg för att ta självmord där spåret tar slut... Ehh? Vem fan har koll på om, och isf var, spåret tar slut? ...och varför dra ut på det hela i så lång tid? 
 
Annars kommer familjen Wåke på onsdag, yey!!! ...och med lite tur lyckas jag övertala Nils och lite fler om att vi borde åka till Västkusten över Midsommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0