Sol-söndag

Först av allt måste jag säga att jag har väldigt svårt att tro att busschauffören delade upp "svenskar" och andra på busslinjen mellan Stockholm och Grisslehamn. Jag har lite svårt att se meningen med det hela, och ännu svårare att se att det skulle vara så pass många människor med icke-svenskt utseende som var på den där busslinjen att det ens är möjligt att göra någon direkt uppdelning. Jag är bara rädd att det här blir ytterligare ett steg till polarisering mellan svenskar och invandrare, på grund av dålig journalistik.
 
Helgen har varit intressant. I fredags blev det mat och vin, dock med lite tråkigt efterspel, men så är det och jag har bara mig själv att skylla.
 
Lördagen var däremot en alldeles utmärkt dag. Efter att ha undersökt intresset bland vännerna om att besöka ost- och vinmässan i Conventum Arena nappade Lundmark. Att det heter ost- och vinmässa kan dock ifrågasättas en aning, för så där värst mycket ost tyckte jag inte det fanns, mer godis än ost var det allt. Vin fast det dock gott om, och till skillnad från förra året hade jag liiite mer kunskap om rödviner det här året, även om min kunskap fortfarande är på en ganska låg nivå. Förra året upptäckte jag druvan shiraz, och i år blev det mycket shiraz-viner också, men även lite Ripasso och Chablis-viner blev det. Så nu blir det till Systemet i veckan för att införskaffa de viner som föll i smaken :-). Mässan avslutades med lite rom också, men nu kommer jag inte ihåg namnet på romen, men den var mild och god.
 
Efter mässan blev det pop-in hos Bias för lite whisky och ost, och sedan vidare till Stora Örebro för en Örebro bitter, fantastisk öl för övrigt, och lite mat. Stora Örebro är bra, och nu var vi så tidiga att vi fick sittplats, men efter en stund trillade några "härliga" Örebro hockey supportrar in och härjade, vilket sänkte stämningen en aning. Bias gav sedan upp kvällen på grund av jobb dagen efter, så det blev åter bara jag och Lundmark. För oss blev det sedan en sväng till Harrys, och Harrys imponerade måste jag säga. Blandat klientel, inte bara bönder, som det ibland är, och mycket folk, så det blev en lyckad kväll.
 
Idag har det varit ganska lugnt, mest kikat lite film. Bland annat sett klart Das Boot, och börjat kika på Hitler - The rise of evil. Aldrig fel att få lite bättre koll på Andra världskriget.
 
I övrigt har jag läst ut Ozzys biografi och lyssnat "ut" Patrik Sjöbergs, och båda var mycket bra. Ozzys var väldigt rolig och Sjöbergs väldigt intressant, och det inte bara beroende på avslöjandena om att han blivit utnyttjad av Viljo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0