STHLM - Berlin - STHLM - Uppsala?

Idag är tanken att jag ska börja med en veckas äventyr. Ikväll har Robert någon kombination av inflyttnings- och födelsedagsfest i STHLM där jag tänkte deltaga. Tanken är grill i någon park, sedan någon form av utgång. Efter detta är min tanke att stanna kvar i STHLM till på måndag för att sedan ta flyget ner till Berlin för 3-4 dagars hardcore, Andra världskriget, sightseeing. Av ren tur bodde Marco, en gammal korridorrskompis, i Berlin för tillfället, och han är ju, i motsats till mig och svenskar i allmänhet, inte så främmande för att låta en bekant slagga på hans soffa i några dagar. Han jobbar på dagarna, men det är nog bara bra, då kan jag vara kulturell på egen hand på dagarna, men ändå umågasas med någon eller några på kvällarna :-).
 
Tanken att göra i Berlin är bland annat följande:
 
- Memorial of the Berlin Wall
 
- The Holocaust Memorial
 
- Brandenburger Tor
 
- Topography of Terror
 
- Palace of Tears
 
- Memorial Centre for the Victims of the Ministry of State Security
 
På att göra om tid finns listan står; Olympiastadion, Pergamon-museét och koncentrationslägret Sachenhausen.
 
Jag reserverar mig för felstavningar :-).
 
På fredag kväll bär det tillbaka till STHLM igen, och sedan tror jag att det blir Uppsala på lördag för att flytta lillasyster, men det har jag inte fått någon bekräftelse på. Information om Berlin kommer löpande i bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0