Äran i behåll, men vem jävlades med oss?

Nu efter att ha haft stora skälvan några dagar så är matchen mot Öfvre Adolfsberg färdigspelad, och tyvärr slutade det med förlust med 3-4. Vi, ja jag säger vi jag var ju trots allt med och spelade hela matchen, började strålande och vi tog ledningen med 2-0 direkt. Sedan hostade Öfvre upp sig och jag kom in i matchen lite genom att få läppen spräckt, boxa bort en boll och göra en skön räddning, men sedan började raset för oss. Öfvre hade en hörnvariant som gick ut på att ställa massor av spelare vid första stolpen, och sedan slå en flack hörna in i gröten, medan vi inte anpassade oss till detta utan försvarade oss med zonmarkering. Deras första hörna lyckades vi få bort ok trots allt, men sedan vann de andra bollen vid straffområdeslinjen och kunde rätt enkelt, med en jävla tur dock, skjuta in bollen med hjälp av stolpen. Vi ryckte upp oss och radade upp chanser, utan att göra mål, men så fick Öfvre en hörna till och denna gång gick en skarv retsamt in i mål från första stolpen. Mitt agerande har jag svårt att bedöma, jag står i mitten av målet, hårt trängd, och kommer inte ut på bollen, och ärligt talat vet jag inte om det är möjligt för mig att göra det heller, kanske om jag bara mosar rakt in i gröten. Ialf 2-2 i halvlek, vilket var helt orättvist.
 
I andra halvlek är Öfvre lite bättre, eller vi lite sämre, och de får åter en hörna, som vi lyckas nicka bort efter att jag styrt om lite i försvaret. Men denna gång går den åter igen ut till straffområdeslinjen och en Öfvre spelare får på en kalasträff på halvvolley rakt upp i krysset, och det skottet var till och med otagbart för Mignolet skulle jag tro. Så hittills hade de gjort tre mål på tre hörnor, vilket är sjukt i sig. Vi spelade upp oss en aning, och lyckades kvittera. Sedan fick Öfvre åter en hörna, och trots att jag stuvat om försvaret, så skarvades bollen från första stolpen till en kille som kunde nicka in den i nästan öppet mål, jag var på bollen, men trots det inte riktigt nära att ta den. Samma där, skulle jag in och gröta med överhängande risk att gå bort mig helt, eller skulle jag stått kvar på linjen? Svårt att säga. Således var det inga tavlor av mig, och jag tror få målvakter hade gjort det bättre i dessa situationer, men det tåls att diskutera vad som kunde gjorts annorlunda. Summa summarum, Öfvre gjorde 4a mål på 4a hörnor, vilket är statistiskt omöjligt i min värld :-).
 
Däremellan hade jag inte mycket att göra och det jag skulle ta tog jag. Så det är godkänt för mig, och äran i behåll men inte mer än så. 
 
Nu blir det att fira pappa i Hallsberg, och kanske något mer ikväll.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0