Gravity

Såg nyss Uppdrag Gransknings reportage om vilka som får förtur till friskolor och inte. Att skolorna hellre har duktiga elever än tvärtom var inte direkt överraskande. Att den ansvariga för någon friskole-organisation inte förstod vad friskolorna skulle kunna tjäna på att välja sina elever, var antingen en stor lögn, eller bara osannolikt korkat. Stark rektor från Täby, som gjorde "fel" när hon antog en duktig elev till sin skola och ratade en annan, men sedan stod för det framför kameran. Inga bortförklaringar, de hade gjort fel punkt slut. Respekt! ...och hon var ju knappast ensam om att ha gjort ett sådant fel. Den manliga rektorn som intervjuades gjorde dock bort sig, försökte komma undan genom att ljuga, vilket alltid är pinsamt, dock tyckte jag att det mesta han sa i den smygfilmade intervjun var rätt i sak. Han verkade dock ha tagit sitt ansvar och sålt skolan efteråt.
 
Jag känner mig en aning risig, så därför hoppade jag träningen idag och hängde med Bias på bio och såg filmen "Gravity". Biografen var nästan full, trots att det var en onsdag kl 18:00. Det var dock förståeligt eftersom filmen var bland det läckraste som gjorts. Den var i 3D, och för en gångs skull tyckte jag detta var positivt. Rekommenderas varmt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0