Update

Om torsdagens intervju på sätt och vis var ett debacle kändes fredagens lämplighetstest för arbete på ID-enheten mer lyckat. Det var ett test där man skulle jämföra riktiga bilder med negativ och känna igen handstilar osv. Koncentrationskrävande, men kul.

Under mina tågresor under dessa dagar läste jag ut Dan Browns senaste alster, Inferno. En bok som behandlar överbefolkning bland annat. Jag som efter att ha sett en del på Hans Rosling ansett att problemen med överbefolkning varit rätt små, blev rätt förvånad över bokens tema. Undrar om Brown anser det annorlunda eller om Rosling är överoptimistisk? Nu är ju Brown författare och Rosling forskare, så är väl egentligen rätt enkelt vem man ska gå efter. Fängslande bok dock.

Såg filmen Holes på kvällen, en Disney-film som var rätt charmig.

Lördagen innebar färdigtittande på Games of Thrones och lite träning, sedan blev det mat och ett par öl på kvällen.
 
Under söndagen röstade jag inte i Kyrkovalet trots att jag av något outgrundlig anledning fortfarande är medlem i svenska kyrkan. Förutom att det känns helt befängt att rösta i ett val som har med religion att göra, kändes en bojkott av ett val som mest handlat om förtal och valfusk inte mer än rätt.

Städ och lite annat hann jag med under söndagen. Jag började även kika på Carlito's Way.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0