Det ena med det tredje

I onsdags var jag och Tobias och kikade på David Batra på Strömpis, och det var bra. Inget tankeväckande i hans framförande, men professionellt framfört, och klart bättre än Anna-Lena Brundin som vi såg tidigare i somras. Han kanske fick lite väl mycket feeling ibland, men underhållningen var på topp. 4 plus av 5.
 
Torsdagen spenderades med sällskap och genom att kika på filmen "Her" som jag hade fått rekommenderad av Robert Larsson, och han har rekommenderat bra saker förut, så jag var förväntansfull. Filmen var även så bra som jag hade hoppats. Mycket härliga detaljer med kläder osv., samt en del tankeväckande saker. Helt klart 5 plus.
 
Igår hängde jag på Tobias för att kika på Doug Seegers i Stadsträdgården här i Örebro. Bias hade köpt en biljett till Benga, men Benga behövde tydligen jobba, så då fanns det en biljett över, så då fick jag hänga med istället. Jag hade inte hört något av Doug Seegers innan, men läst lite om honom i lokalpressen. I övrigt var Ellen Sandberg förband. Seegers konsert var bra, även om det inte är den sorts musik jag normalt lyssnar på. Det roligaste var dock att iaktta publiken, som var av det äldre slaget, samt den fina inramningen. Många i publiken hade sett sina bästa dagar helt klart :-). 
 
Det blev sedan en sväng till Strömpis för att avsluta kvällen, och det blev en helt ok kväll, men tröttheten tog ut sin rätt för både mig och Bias, så det var lite segt på slutet. Sedan träffade jag hur många som helst av mina före detta "klienter", och det är kanske inte optimalt.
 
Jag har sett på Facebook att folk är stolta över sina resultat från sina utförda valkompasser. Bara grejen att vara glad och stolt över resultatet luktar självuppfyllande profetia lång väg, alltså att en väljer svar efter vad en tror skulle passa det önskade resultatet bäst. Mina resultat blev intressanta! På Aftonbladet ligger jag i princip i Bulls Eye i det politiska landskapet, dvs, att mina svar inte direkt passar något parti, dock ligger jag närmast M och SD, men det är marginellt mot andra partier. På SVT:s valkompass var det lite mer tydligt där mina svar passar bäst ihop med SD, och minst med V. Att det blir så beror på att jag inte tycker att illegala invandrare ska ha rätt till fullständig sjukvård, samt att polisen bör utvisa dem som ska lämna landet. Hade inte sådana frågor funnits med, hade säkerligen resultatet blivit annorlunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0