Hemma

Nu har jag varit hemma några dagar, och på de dagarna har jag skrivit det enormt långa inlägget angående min resa till Balkan, träffat familjen Wåke som äntligen är tillbaka i Sverige, städat och lite annat smått och gott.
 
Jag har laddat hem några dokumentärer över krigen på Balkan, för jag känner att jag måste sätta mig in mer i det där, trodde nämligen att jag hade bättre koll än vad jag har.
 
Jag såg två små-filmer från IS framfart i Irak och Syrien, och det var skrämmande på riktigt. Samtidigt ploppar det upp på sina håll att deras ideologi inte har något med islam att göra, vilket är en aning trångsynt. Hoppas verkligen att kurdiska och irakiska styrkor får ordning på det där, med hjälp av väst, men jag tror absolut inte på någon större intervention av väst, för det kommer nog bara förvärra saken ytterligare. "Vi" har varit där och ställt till det så det räcker tidigare.
 
Ja just, boende och grejer är nu klart inför Amsterdam i slutet av månaden.
 
Jobb imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0