Det här blev rörigt...

Nyval! Jag är dock inte helt glad över det eftersom det är så mycket jobb att sätta sig in i allt, och inte blir det lättare när ingen talar klarspråk. En kan ju dock hoppas att det blir lite mer klarspråk denna valrörelse med anledning av att det blev som det blev i det förra valet.
 
Vad tror jag om det nya valet då? Jag tror att det gynnar alliansen rätt mycket. Löfven har inte imponerat som statsminister, och en hel del ministrar verkar ha fått sina poster på andra saker än kompetens, vilket gör att jag tror att många tappat förtroendet för den rödgröna regeringen. SD kommer nog hamna ungefär på samma resultat, om inte exempelvis Moderaterna tar tag i invandringsfrågan och vågar diskutera den seriöst, för då kan SD tappa rätt mycket, speciellt med tanke att jag tror att många kan tänka sig att rösta på alliansen istället för på SD med tanke på att de tror att ett nytt val kan gynna alliansen.
 
Det är med blandade känslor jag ser på den här situationen.
 
Imorgon ska jag dock till Warszawa, nästan lite skönt att lämna den här ankdammen till land...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0