2014-01-01

Nytt år nya möjligheter som det brukar heta.
 
Eftersom jag inte hade ordnat med någon egen tillställning och inte direkt blivit inbjuden någonstans heller, så var jag länge i valet och kvalet över vad jag skulle göra med denna nyårsafton. Jag hade dock fått en inbjudan på Facebook från Ali om lite fest hos honom, men av de som skulle komma dit kände jag knappt ingen, men jag bestämde mig för att gå dit ändå. Ali är ursprungligen från Iran och jobbar som tolk och därav var de flesta som var på festen invandrare från lite överallt i världen. Festen var trevlig, och lite senare kom det lite annat folk från fotbollslaget som jag känner bättre. Det som dock störde mig rätt mycket var att två tre stycken av de som var på festen skulle kommentera att de var blattar, och skoja om att jag som svensk vågade vara där osv. Det irriterade mig mycket, vad fan spelar det för roll om de är invandrare? Ja det är kul med bakgrunder, men att se sig själv som en del av ett vi och dom samhälle blir inte bra.
 
Senare hamnade jag på Ritz efter att ha varit lite fundersam på var jag skulle ta vägen. Det blev som så att jag råkade stöta ihop med syrran och Peter med sällskap utanför East West, så jag kikade på fyrverkerierna med dem och gick sedan tillsammans med dem till Ritz.
 
Idag har det inte helt oväntat varit en lugn dag :-). 
 
Filmer:
 
Gone baby gone - Bra.
 
Indiana Jones and the Last Crusade - Mycket bra.
 
Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark - Mycket bra.
 
De här två Indiana Jones filmerna var inte lika fåniga som Temple of Doom, eller fånigheten var mer ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0