Alice Teodorescu

Sicken morgon! Helt plötsligt är det 27 grader ute och när en slår på TVn är det typ debatt mellan Helle Klein och Alice Teodorescu. Alice Teodorescu har jag bara sett i förbifaren förut och läst om i andrahandsartiklar, men aldrig, vad jag kan minnas, hört diskutera något direkt. Nu var det dock första gången och jag blev imponerad, glad, tacksam, och jag vet inte vad. Kvinnan säger något vettigt! Exempelvis att vi alltid pratar om SD, och rasister osv, men aldrig om varför de har sina åsikter eller försöker argumentera emot på något vettigt sätt. Det är typ alltid att SD och rasisterna är onda för det ondas skull, och att alla andra är goda och bra, men aldrig varför de tycker som de tycker, eller om vad de egentligen tycker. Ännu bättre blir det eftersom Teodorescu verkar intelligent och kan prata för sig samt är kvinna. Då slipper vi kanke fördomarna om att alla som vill diskutera invandring är rasister och korkade "hillbillys", vilket iofs i vissa fall är sant, men ungefär lika sant som att MPare och F!are främst är humaniora-utbildade människor från storstäderna som inte har en egentlig aning om politik eller hur världen fungerar.
 
Jag lyfter på hatten och tackar för att Anna Dahlberg och Merit Wager inte längre är de enda vettiga kvinnliga debattörerna i det här landet. Hoppas bara de även i fortsättningen orkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0