Kuskar runt...

Norrköping igår, Västerås idag, Lindesberg imorgon och Belgrad på onsdag... Varierande!
 
Imorgon blir det Markus Krunegård på Ritz, vilket jag ser fram emot, och sedan blir det Hurula på Noise på lördag, fullt upp med andra ord. Jo jag ser även fram emot Hurula :-).
 
Skrev jag att jag äntligen fått tummen ur och börjat kika på "Breaking Bad"? Mycket intressanta moralproblem och knepiga situationer än så länge, jag är peppad på att se mer.
 
Stor grej i media idag om huruvida det är ok att vara barnmorska och inte vilja utföra aborter? Tycker inte det är så knöligt, är det inte upp till arbetsgivaren att bestämma om en person lever upp till anställningsvillkoren? Det blir säkert svårare om arbetsgivaren anställt personen ändå och sedan efteråt anser att det var en dålig idé och senare vill sparka personen. Av de få saker jag tror att jag minns från kursen jag läste i arbetsrätt var att det är typ omöjligt att sparka någon enligt LAS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0