Markus Krunegård

Det var publikrekord på Ritz igår enligt Markus Krunegård själv. Det var det nog inte riktigt, men kanske för en sådan här fredag. Att Markus Krunegård gör en spelning i Örebro tror jag inte hänt förut, och att när det väl händer sker på Ritz, var det säkert fler personer än jag som höjde på ögonen åt. Inte för att lokalen är dålig, utan den är rikigt bra, men för att det är ganska litet. I mitt tycke ska Markus Krunegård kunna fylla en större lokal.
 
Klubbspelningar är dock alltid bäst, och blir sällan alldeles för långa, och Markus höll på ungefär en dryg timme och spelade bara sina hits. Hans material är väl även lite ojämnt så det var kanske lika bra, men hans toppar är kanske den bästa popen som producerats på svenska. Spelningen började lite knaggligt med hans kanske bästa låt "Hell yeah Norrtälje", där åtminstone jag tyckte att det spelades fel några gånger, men sedan var det kanon rakt igenom. Publiken var kanske inte den mest hoppande och motiverade jag sett, men de följde ialf konserten.
Jag orkade inte stå i publikhavet.
 
Bäst: Hela konserten.
 
Sämst: Publiken.
 
I övrigt var Perikles "förband" och spelade en mängd covers, men det gjorde de med den äran.
 
Ikväll blir det nya tag med Hurula på Noise.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0