Löneförhöjning och lite så...

Igår fick jag min nya lön, och det blev 800 kr mer på kontot varje månad, vilket är lite mer än 3% i höjning av lönen. Blev väl varken sur eller speciellt glad av det. Det är ju mer än Riksbankens inflationsmål, så lite bättre borde jag få det, men beror ju även på vad den nya regeringen har tänkt sig med skatter osv. Jag försökte ta reda på vad en "normal" löneförhöjning borde ligga på, men hittade ingen bra information, dock har reallöneökningen varit på 2,4% de senaste 18 åren, och i år verkar inflationen vara väldigt låg, så det ligger väl i linje med det. Jag är ändå lite lack på att mitt arbete som samordnare inte ger någonting, samt att jag känner att jag arbetat så länge nu att jag borde ha mer än 600 kr mer än diverse nyanställda. Lite kluven...
 
Nu har jag lagat bilen för ytterligare 1673 kronor, och ikväll blir det nog lite baluns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0