Frågan är hur rökt?

Efter alla avslöjanden om politiker med dåliga åsikter som kommit fram nu senaste tiden har jag allvarligt börjat fundera på hur dålig den här bloggen är för min karriär? När jag gör en Google-sökning på mitt namn så kommer bloggen upp på plats fem, men det kan eventuellt variera efter historia av sökord osv., men hursomhelst så kommer denna blogg rätt högt upp vid en sökning på mitt namn på Google. Jag vet redan att vissa människor tagit avstånd ifrån mig efter att ha läst bloggen och jag kan bara spekulera i vad en arbetsgivare skulle göra, speciellt högre chefer på Migrationsverket, de skulle väl aldrig våga anställa mig om de läser igenom bloggen, vilket de borde göra vid en eventuell rekrytering av mig. Jag tror tyvärr att det kan vara så trots att jag själv inte anser att jag skriver mycket annat än tankar och iakttagelser, och egentligen rätt sällan ger uttryck för egna åsikter.
 
Att jag tar upp detta idag är främst för den i mina ögon horribla polisanmälan av en SD-politker för att hon ordagrant hade skrivit ""Gud. Du tog ifrån mig min favoritskådespelare Patrik Swayze. Du tog ifrån mig min favorithårdrockare Ronnie James Dio. Du tog ifrån mig min favoritsångare Michael Jackson. Så nu vill jag bara att du ska veta… att min favoritpolitiker är Mona Sahlin! AMEN!", och det för fyra år sedan. Jag tycker till och med att det är rätt fyndigt, och kan faktiskt inte se tillstymmelse till hot i detta.
 
Kan en bli polisanmäld för ett fyndigt skämt bara för att en är politiker, så kan jag som sagt bara spekulera i vad den här bloggen skulle kunna ställa till för mig i händerna på en i raden av alla dissident-hatande journalister, och andra människor som inte riktigt vill förstå sammanhangen.
 
Men dessvärre för mig själv, jag kommer inte sluta skriva :-).

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du kan korrigera i dina inställningar på bloggen att du inte vill komma upp på sökmotorer ifall det känns bättre :)

2014-09-09 @ 21:37:02
URL: http://alxxandra.blogg.se
Postat av: Andreas

Det var iofs ingenting jag visste om, men det känns lite som självcensur, och det vill jag inte hålla på med. Jag får stå mitt kast, i mina försök att skriva raljerande objektivt.

2014-09-10 @ 21:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0