Feber - Griffith Observatory

Jag är sjuk, det är synd om mig, för jag har nämligen fått feber. Jag har känt av något knas i halsen ett par dagar, och haft lite skrovlig röst, men att jag skulle bli febrig kunde jag inte föreställa mig. Beror säkert på jet-lag. Det startade dock rätt sent igår, och vi kan börja med det mer roliga :-).
 
Gårdagen började med en riktig amerikansk frukost på Uncle Bill's Pancake House. Givetvis beställde vi pannkakor med tillhörande smör och lönnsirap. Inget jag har varit jätteförtjust i innan, men nu var det gott att äta i solen. Om jag har förstått det rätt så har Uncle Bill's funnits i Manhattan Beach väldigt länge, och är även mycket populärt, vilket jag kan förstå.
Amerikansk frukost :-).
 
VI tog sedan en promenad runt piren och på stranden i Manhattan Beach, och jag är tämligen övertygad om att jag och Robert var här en sväng för några år sedan efter en blöt utekväll i Hollywood :-).
Piren i Manhattan Beach.
 
Seden var det dags för dagens stora begivenhet, ett besök till Griffith Observatory, observatoriet som jag, och säkert alla ni andra, har sett många många gånger på film och TV. Det är inte jättelångt att åka dit från South Bay i Los Angeles, men det tar en jävla tid på grund av trafiken, och då åkte vi ändå mitt på dagen. Det är helt galet. Men det är väl så det blir i en sådan här stor stad som saknar lokaltrafik i samma utsträckning som europeiska städer.
 
Vi kom till slut fram, och vi var inte de enda som var där, så det blev lite lurigt att hitta parkeringsplats, men efter lite letande hittade vi en.
På vägen från bilen till observatoriet. Los Angeles i bakgrunden.
 
Griffith Observatory är ett observatorium som ligger uppe på berget i utkanten av Los Angeles, och där kan en se hela Los Angeles från ovan, samt att en är rätt nära den kända Hollywood-skylten. Det finns även en mängd gratis utställningar om rymden osv, vilka är intressanta och lätta att förstå. Helt klart ett klockrent turistmål när en besöker Los Angeles.
Griffith Observatory, men ni har nog främst sett det uppifrån.
En måste-bild :-).
Jag kände mig även tvungen att förklara ett och annat för Einstein :-).
 
Det var dock här jag började bli sjuk, och på vägen hem mot Manhattan Beach började febern stiga. Så kvällen blev det inte så mycket med. Det blev ett kort restaurang-besök i Redondo-Beach på en mexikansk restaurang (El Torito) precis vid stranden. Jag vet inte om det var febern, men det smakade inte särskilt bra. Sedan åkte vi tillbaka och det blev i säng redan vid 21.00. Just nu är febern klart lägre, men jag känner mig riktigt däven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0