Febrigt i Venice Beach

Febern gav inte med sig igår förrän framåt eftermiddagen/kvällen när jag började svettas rätt rejält, och nu är det mest halsen som gör ont.
 
Hade jag varit i Sverige hade jag inte rört mig utanför lägenheten igår, men när en är på resa vill en ju uppleva så mycket som möjligt och inte bara tråka i sängen, så efter att jag blivit bjuden på frukost av Christines föräldrar åkte vi iväg till, i mitt tycke, Los Angeles mest kända beach; Venice Beach. Det är på Venice Beach det finns gym, och där det även finns en mängd försäljare som säljer olika hemmagjorda prylar längs strandpromenaden. Marijuanan verkar även den flöda rätt fritt :-). Det är således rätt många bohemer här, och det kan även upplevas som rätt störande med en del påstridiga personer, samt att många är fulla eller höga här. Jag trodde nog att det skulle vara lite mer hippt än bohemiskt, men där hade jag fel. Det är klart mer Camden än Shoreditch, om jag ska göra en London-analogi.
Det är i Venice Beach "Muscle Beach" återfinns, och det är som det låter gym på stranden :-).
Gjorde knappast tillfrisknandet snabbare, men jag kände mig tvungen med tanke på omgivningen :-).
Strandpromenaden i Venice Beach.
I sanden framför ett av de många husen för badvakterna.
 
På bilderna ser det ut som att det är jättevarmt, men så är det inte riktigt, utan under de dagar jag har varit här hittills så har det varit omkring 15-20 grader och lite blåsigt, så det har inte varit tokhett på något sett, utan nästan lite kyligt utan tröja eller tunn jacka.
 
När vi kände oss klara med Venice Beach åkte vi tillbaka till Manhattan Beach, och jag försökte sova ett par timmar för att bli av med febern. Jag vet inte om jag lyckades somna dock, men det var efter den vilan febern började försvinna ialf.
 
På kvällen var det åter dags för ett restaurang-besök, och denna gång blev det i Hermosa Beach, på Los Angeles äldsta vegetariska restaurang; The Spot.
Nyttigt!
 
Det finns mycket bra argument för vegetarisk kost, och jag tycker att alla ska försöka äta så mycket vegetariskt som möjligt, men det är inte alltid så gott. Jag beställde en sallad med tofu och grejer, och den smakade inte mycket mer än bara sallad, och så tycker jag att det rätt ofta blir med vegetarisk mat. Christines föräldrar bjöd mig på maten, vilket var väldigt snällt, tack.
 
Efter maten åkte jag och Christine ner till piren i Hermosa för att ta en drink på puben Hennessey's. Jag beställde en Irish Coffee, och det blev en i mitt tycke rätt underlig Irish Coffee, och detta beroende på att grädden var typ smält, men det är kanske så det ska vara? Hennessey's i Hermosa Beach ligger med utsikt mot vattnet så normalt hade det nog varit en fin utsikt över havet, men nu var det mörkt, så utsiktsbiten gav inte så mycket :-). 
 
Strax efter 22.00 gick jag och lade mig, men jag har ändå vaknat 05:00, och sitter nu i mörkret och skriver blogg :-).
 
Om ett par timmar börjar själva road-tripen, då ska vi börja köra norrut mot Walnut Creek utanför San Fransisco.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0