Ingen direkt kärlek till Love

Igår kväll blev det först en sväng till Pitchers för att sedan dra vidare till Satin för att kika på främst Love Antell. Förband var Hallsbergs-bandet Tangerin, och efter att ha sett de båda konserterna överglänstes Love Antell rejält av Tangerin, och då levererade inte Tangerin någon hejdundrande scenupplevelse :-). Det som Tangerin inte lyckades leverera i framträdande levererade de istället i musik, och det är huvudsaken, och jag tyckte det var riktigt bra.
 
Love Antell då? Jag stod långt bak i den trånga lokalen, så jag måste erkänna att jag inte såg så där jättebra, men det gjorde nog detsamma. Love Antell och hans band spelade främst låtar från hans egna material, och inte speciellt mycket från Florence Valentin-tiden, vilket kanske inte var överraskande, men trist. Det nya låter bara som överproducerat radio-skval, och är helt ointressant. Det märktes även på publiken som var föga intresserad av Loves nya musik. När det spelades några gamla Florence Valentin klassiker som "Spring Ricco" och "Pokerkväll i Vårby Gård" tände det dock till en aning. Rent, snyggt och dötrist blir betyget. Till och med mellansnacken var - Snälla kan du inte bara vara tyst!
 
Bra arrangemang av Peppe med flera, och jag hoppas att de fortsätter, för det behövs lite mer alternativa konserter i Örebro. Synd för dem bara att Love Antell gått från något ganska bra till något rätt dåligt.
Ingen klockren plats, men det gjorde inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0