Missoula, Montana

Det här inlägget kommer att bli utan bilder eftersom nätet här på Motor Inn i Missoula är under all jävla kritik.
 
Dagen började inte helt oväntat i Post Falls eftersom det var där vi sov inatt på det faktiskt alldeles utmärkta Sleep Inn. ...och jag får inga pengar för att skriva ut massa hotell/motell-namn eller restaurang-namn, jag gör det bara för att jag själv ska komma ihåg var jag varit.
 
Dagen spenderades sedan främst i bilen där vi började med att åka runt sjön Coeur D'Alene vilket gav en del bra fototillfällen, men sjöar har vi fullt av i Sverige, så det var kanske inte det mest uppseendeväckande för mig under den här resan :-).
 
Resan fortsatte sedan med lite bulligt landskap genom städer och byar med namn som; St Maries, Tensed och Moscow. Det blev sedan ett mat-stopp i staden Lewiston där vi anlände på en väg som gick över ett berg högt över staden vilket gjorde att vi fick en bra utsikt över staden innan vi kom in i den. En intressant sak med vägen nedför berget in i Lewiston är att det finns 2-3 platser där lastbilar medvetet kan köra av vägen för att fastna i ett "grustag", och detta antar jag finns med anledning av att det är en dålig sak om bromsarna går sönder på en lastbil i nedförsbacke :-). Jag har lite av en deja vu-upplevelse i huvudet när jag skriver om det här, så det är möjligt att jag stötte på det någon gång under förra bilresan i USA. I Lewiston blev det thai-mat och inte helt oväntat valde jag pad thai.
 
Med mat i magen fortsatte vi sedan längs U.S. 12 i upptäcktsresandena Lewis och Clarks gamla fotspår (det var de som skickades ut av Jefferson för att utforska USA.s västra delar för att göra en lång historia kort). Det var en mycket vacker resa som gick igenom indian-reservat och täta skogar, samt som gick längs floderna Clearwater och Lochsa. Vägen slingrade sig längs floderna och det var således mycket vackert.
 
Idag ska vi dock tillbaka till Idaho, men till de mer södra delarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0