Galet

En eller ett par eritreaner har löpt amok och mördat ett par svenskar på Ikea i Västerås. Informationen ifrån dådet är knapphändig vilket har lett till en mängd spekulationer. Terrordåd, provokation, rasistdåd, någon sinnessjuk? Givetvis svårt att säga, och det jag tror med något mer bakgrundsinformation än de flesta andra kommer jag inte skriva här. Det här händer ibland, och kommer hända igen. Det var exempelvis inte så länge sedan det hände på en buss i Norge. Bara hoppas att det inte leder till några hämndaktioner.
 
Tillbaka till det mer glättiga och roliga istället :-). Jag har fortsatt kika på filmer med Paul Rudd, och igår såg jag "Our Idiot Brother" som var en ojämn men generellt rätt bra komedi om en flummig brorsa med tre systrar. Jag fick lite känslan av att det är så som min mor och mina systrar ser på mig ibland :-). Jag såg även "They Came Together" här om dagen, men den var inte lika bra.
 
Skrev jag att jag bokade en resa till Barcelona i september?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0