Udda dag

När jag vaknade i morse och kikade ut genom fönstret såg jag att min cykel var borta. Innan jag blev rätt arg tänkte jag att jag eventuellt hade kunnat glömt cykeln på gymmet eller vid Lucullus. Jag hade dock inte tid att rodda i mina minnen eftersom jag skulle till jobbet, men efterhand var jag rätt överens med mig själv att cykeln nog var stulen.
 
Arbetsdagen förflöt och på slutet av dagen fick jag ett eventuellt intressant telefonsamtal som kan sätta lite griller i huvudet på mig.
 
När jag var hemma igen tänkte jag att jag skulle leta efter cykeln lite med tanke på att jag har ett motorcykellås, vilket borde göra cykeln mindre stöldbegärlig. Jag behövde bara gå till andra sidan av muren där cykelstället är för att hitta cykeln... Det verkar som någon försökt bända bort låset med stödet, för det var felvänt, men annars var det inga större fel på varken cykel eller lås. En vild gissning är att en bekant till någon som tycker om etanol och centralstimulerande medel försökt stjäla cykeln... Men det är bara en viiild gissning.
 
I övrigt var dessvärre mina spekulationer igår rätt :-(.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0