Inte blev det bättre idag...

Idag fick jag reda på att jag inte fick vikariatet som teamledare, men varför fick jag givetvis inte reda på. Jag fick inte ens information om att jag inte fick vikariatet innan alla genom e-postutskick fick reda på vem som fick det. Det är så det fungerar hos oss, får en inget jobb så får en inte reda på det, en får räkna ut det själv. Varför jag inte fick vikariatet är för mig rätt obegripligt, åtminstone i jämförelse med den som fick det, inget ont om den personen, kommer göra ett bra arbete, men har jobbat kortare tid, mindre erfarenhet av teamledare-tjänst osv. Anledningen till att jag inte fått vikariatet är alltså på rent personliga egenskaper, dvs förtroendet för mig kan inte vara på topp. Krass fakta. Finns väl ett par mindre möjligheter att det kan bero på andra saker, men det borde jag fått reda på innan.
 
Min spontana tanke var att säga upp mig på en gång, men det vore ju oerhört dumt ur flera synvinklar, speciellt med tanke på att det är dumt att lämna ett arbete en faktiskt kan och börja om på nytt någon annanstans. Saken blir nu dock den att jag inte ser någon direkt anledning till att sitta kvar i Lindesberg, och det betyder att jag kommer kika på nya alternativ, men för den delen kommer det inte bli något förhastat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0