Linklater

Efter att ha blivit inspirerad av filmen "Boyhood" i fredags har jag nu börjat se en trilogi regisserad av samma regissör, Richard Linklater, och det är riktigt, riktigt, bra!!! Filmerna som ingår i trilogin heter "Before Sunrise", "Before Sunset" och "Before Midnight", varav jag sett de två första idag. Filmerna jag sett handlar om ett par som för första gången träffas på ett tåg mot Wien, och i andra filmen träffas igen i Paris efter flera år. Det händer ingenting i filmerna förutom att paret diskuterar kärlek och massa annat. Dialogen är underbar! Om ni inte sett den här triologin SE DEN!
 
Av någon anledning har jag varit på väldigt bra humör idag, eventuellt beroende på att jag och Bias var ute och käkade igår, tog några drinkar och kände oss allmänt handlingsförlamade. Även om det senare låter lite trist så övertrumfar roligheten med de förra. Det blev dock hem rätt tidigt på grund av att jag blev lös i magen. Hursomhelst, lite alkohol ger mig energi dagen efter. Jag har skrivit om det förut, och även mycket alkohol dagen innan kan ge mig energi dagen efter, men lite alkohol är bättre för då slåss inte energin med lätt bakfylla.
 
Imorgon jobb!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0