Diskrepans

Jag läste igenom Sten Heckschers utredning angående språkanalyser igår. Lite kort kommer den fram till att språkanalyser generellt är bra och att de oftast kommer fram till bra resultat, men att Migrationsverket borde använda dem på ett annat sätt. Typ att de endast ska användas när en asylsökande kan vinna på det, och inte tvärtom. Ett må hända underligt resonemang. Det framgår också av rapporten att språkanlyser inte bör användas i onödan, och att det borde motiveras mer varför en språkanalys har utförts, vilken jag kan hålla med om. En underlig sak, och i mitt tycke väldigt graverande, är att rapporten tar upp de analyser som Uppdrag Granskning tog upp i ett program i höstas. Migrationsverket har tidigare gått ut och sagt att de kritiserade analyserna skickats till Holland för ny analys, och att analytikerna i Holland kommit fram till ungefär samma resultat som här. Heckschers utredning ger dock skenet av att så inte är fallet, vilket inte är så bra...
 
Jag har försökt köpa en ny mobiltelefon också, och förhoppningsvis får jag en till nästa vecka.
 
I fredags blev det mat och baluns med Bias, och efter en händelserik kväll där en undrade flera gånger över hur folk beter sig, så avslutade vi kvällen i kyrkan för Guds förlåtelse av våra synder...
 
Det har även varit en Lars von Trier vecka för mig, och nu har jag även sett "Breaking the Waves" och "Dancer in the Dark". Helgens bästa film jag sett är dock utan tvekan "I Love You, Man". Klockren :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0