Skellefteå

Ganska nyss hemkommen från en jobbresa till Skellefteå. Det tog ungefär 60 minuter att flyga dit från Arlanda, vilket det ungefär tog att flyga till Polen senast. Jag vet dock inte vilket som är längst bort, utan nöjer mig med att låta er förstå att Skellefteå är långt bort. Inget nytt under solen kanske, men jag gillar ju att vidga perspektiven...
 
Det blev boende på Scandic Skellefteå, och förutom mat på hotellet blev det även dyr mat på Restaurang Nygatan 57, vilket var mer dyrt än väldigt gott, och lunch på Woknroll, som åtminstone hade ett påhittigt namn :-).
 
En kollega anser att Skellefteå är Sveriges fulaste stad, men det vet jag inte om jag håller med om. Nere vid älven var det riktigt vackert och det fanns även en liten käck rosa kyrka mitt i stan. Så mycket mer hann jag dock inte se .).
 
Jag har även hunnit med en natt på Hotell Radisson Blu Arlandia, och irritera mig på de charmlösa säkerhetskontrollanterna på Arlanda flygplats. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0