Ringde på dörren lattjo

Nyss ringde det på dörren mitt i frukosten. Generellt är jag rätt avog mot att öppna dörren när jag inte vet att det ska komma någon. Det beror delvis på att det inte är osannolikt att det är någon alkis från grannen ovanifrån som gått fel men främst för att det oftast är någon försäljare eller medlemsvärvare av något slag. Så när det ringde på dörren idag vid 09.30 (vad är det för jävla tid dessutom?) så bestämde jag mig för att inte öppna. Efterhand gick jag dock fram till dörren och kikade i titthålet, men såg ingenting, utan hörde bara lite småprat. Jag stod där några minuter och lyssnade när det helt plötsligt for fram en gubbe med grått skägg och ringde på dörren flera gånger!!! Jag öppnade ändå inte, men det verkar ju ändå som att de ville ha tag i mig ialf :-). Så här i efterhand är jag ångerfull, för nu blev jag nyfiken :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0