Reseröra!

På torsdag ska jag och en massa andra till Düsseldorf och bo på hotell och dricka altbier i några dagar. Att det blev Düsseldorf av alla ställen i Europa kan en fråga sig, men det blir säkert väldigt bra till slut. Vi flyger från Arlanda och tanken var att vi skulle åka bil dit eftersom nästan alla inblandade har bil. Av någon anledning fick någon, eller några, idén att vi istället borde åka kollektivt till Arlanda. Saken är bara den att då måste vi åka innan 4 på morgonen istället för typ halv 6. Detta riskerar att innebära trötta, sura och på hotellet hängande grabbar, vilket är lite synd. Valet innebar även att vi kommer hem till Örebro avsevärt mycket senare än tänkt. Men, men sak samma! Min tanke blev då att försöka lösa en sovplats i Sthlm eller få skjuts till Arlanda, men det "sket" sig, så jag försökte boka samma buss som de andra, men jag lyckades boka en vecka senare... Det roliga är att jag bokade en ej ombokningsbar biljett trots att jag hade möjligheten att få en ombokningsbar biljett gratis. Inte så smart. Jag har mailat Swebus nu och beklagat mig över detta faktum, men jag antar att "bokat är bokat". Summa summarum blir nog att min irritation på dåliga beslut kommer kosta mig några hundralappar extra...
 
Det lite mer glädjande är att jag och Tobias har bokat en resa till Hamburg under påsk, och där tror jag allt har blivit rätt :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0