Andra dagen på Primavera Sound osv...

Det som är dåligt med att gå att lägga sig sent är att en oftast blir trött dagen efter, så denna dag var ialf jag trött. Efter en frukost som innehöll kaffe, vitt bröd och fuet blev det en promenad. Sedan mötte jag upp Angie för en fika på La Rambla 31. Tanken var dock glass, men vi hittade inget bra glasställe där i krokarna. Färdigfikad blev det tillbaka till hostelet för en power-nap, eller om det var innan fikat, jag minns inte, sak samma! 
 
Det var typ nu jag började vakna till liv ialf :-). Jag gick och köpte några öl som vi drack på rummet innan vi gick ut och åt. Vi valde en tapas-restaurang (Marzan Asador Basco) nära hostelet, och antagligen för att klockan var runt 19.00 var vi de enda där. Middag äts ju senare i Spanien. Kan ju ha berott på att stället var impopulärt också, men så var det nog inte. Tror även det kom lite mer folk sedan. Tapasen var dock rätt små. Vi tog sedan ytterligare en öl på hostelet innan vi tog en taxi bort till festivalen. Vi hade tänkt att se Beirut, men vi kom för sent, så vi kom direkt till Radiohead. Eftersom vi kände oss lite nyktra beställde vi varsin Red Bull vodka och varsin öl... Efter det kände vi oss inte lika nyktra längre. Radiohead-konserten började riktigt tradigt, men sedan kom den igång någorlunda. De hade även en bra regisserad skärm-show. När det blev en paus, och vi antog att konserten var slut, bestämde vi oss för att gå på klubb istället. Det var inget annat som vi verkligen ville se och vi antog att vi inte skulle orka klubba kvällen efter. Vi tog därför en taxi till vad som måste vara Barcelonas mest kända klubb Razzmatazz. De öppnade dock kl 01.00 och vi var väl där 45 minuter tidigare. Vi gick då till en närliggande bar för en öl, och det blev en enorm öl... Sedan kom vi in på Razzmatazz och i inträdet ingick en drink. Vi beställde varsin Red Bull vodka igen, men jag tror varken jag drack upp den eller den tidigare ölen för jag kände mig för dragen. På Razzmatazz brukar det finnas dansgolv med rock och pop-musik men vi kunde bara hitta dansgolv med electronic och dub-step typ, så det blev en besvikelse. Med anledning av att jag mest kände mig tröttfull och att musiken var så där drog vi nog hem förhållandevis tidigt. Vi hittade en taxi efter lite letande och efter att ha inhandlat lite godis på en supermercado gick vi och lade oss. När jag sedan vaknade upp nästa dag var jag mycket seg :-).
 
I relation till den första dagen var den här dagen rätt dålig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0