En heldag i Luxemburg

Eftersom sömnen åter blev störd så kom jag upp rätt sent denna dag vilket gjorde att jag missade frukosten på hostelet. De frukostarna brukar ändå inte vara något att hänga i julgranen så det gjorde nog inte så mycket.

När jag var på väg ut på min promenad hade det börjat regna och jag blev orolig att det skulle regna hela dagen. Det slutade dock regna efter ett tag och jag kunde börja knalla.
En av dessa vackra järnvägsbroar.
Inte så tokigt.
Den gamla försvarsmuren och det som finns innanför den.

Efter att ha tagit de här bilderna och gått en liten stund gick jag in på restaurangen Bistrot Parc Beaux för en brunch genom en cordon bleu. När jag var klar hade det börjat regna igen, så jag blev kvar lite längre än tänkt på restaurangen. Den var trevlig så det gjorde iofs inget :-).

När det börjat regna lite mindre gick jag dock ut och fortsatte knalla runt, men nu mer i de centrala delarna av staden som var rätt mysig och ganska liten. Jag besökte i vanlig ordning stadens katedral vid namn Notre-Dame som inte var något speciellt i jämförelse med de jag tidigare besökt i Frankrike.

Sedan vandrade jag vidare förbi alla banker och köpte mig även en våffla, och efter det började jag gå tillbaka mot hostelet.
Nerifrån istället för uppifrån som förut!
Vattenvägen in och jag :-).

Sedan var jag snart tillbaka på hostelet. Klockan var omkring 16.00 nu och fotbollsmatcherna hade börjat. Det blev således så att jag satte mig och kikade fotboll och skrev lite blogginlägg hela kvällen. Jag köpte även middag på hostelet, vilken var helt ok. En väldigt lugn sen eftermiddag och kväll således. Jag bokade även en tågbiljett för att åka till Düsseldorf i Tyskland dagen efter.