Tillbaka från Västkusten

Nu är jag tilbaka i tiden också. Nu skriver jag åter om händelser som ganska precis skett. Midsommarhelgen spenderades i familjen Lindgrens stuga nere i Hamburgsund på Västkusten. Jag åkte ned med Calle efter jobbet på torsdagen och var hemma söndag eftermiddag vilket gör att jag inte haft en hel ledig dag hemma sedan i slutet av maj. 
 
Det blev en alldeles utmärkt vistelse på Västkusten med trevligt folk, fest och god mat. Midsommarnatten spenderades sedan på Röde Orm i Grebbestad. För övrigt verkar midsommar inte alls lika stort i Grebbestad nu som det var för några år sedan. Jag minns det som att det var folk överallt på bryggan förr, men i år var det rätt lugnt. På Röde Orm var det dock mycket folk och bra drag.
 
På midsommardagen var jag och många andra rätt sega, men vi orkade ta oss ned till havet för lite sol och bad. Jag vågade mig dock inte i vattnet. Solen tog rejält trots att vi inte var där särskilt länge. Kvällen sedan innebar främst mat och lek eftersom vi var rätt sega samt att det är rätt dyrt med taxi bort till exempelvis Grebbestad. Ett mysigt åskväder överraskade också under natten.
 
På vägen hem var det köer och även rejält uselt väder, men hem kom vi.
 
I övrigt beställde jag en ny dator när jag kom hem också som jag nu fått :-). Riktigt fint med en bra dator eftersom min äldre dator ständigt varit usel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0