Villfarelse?

Idag skrev jag ett mail på jobbet där jag typ skrev "är en riktig hävert på" med meningen att hävert betyder duktig. Jag fick då ett förvånat svar... Sedan kollade jag upp vad hävert betydde och hittade att det tydligen är en slang som överför vätska mellan olika behållare. Jag tänkte då att jag måste ha blandat ihop ordet med något liknande ord, men så verkar inte vara fallet. Antagligen har jag bara levt i villfarelse angående ordet, eller om någon annan använt det på skoj och jag missförstått definitionen :-). Lustigt värre.
 
I måndags frågade jag även chefen var hon har tänkt att jag ska ta vägen när mitt vikariat tar slut? Svaret blev att mitt vikariat kommer gå över till en tillsvidare anställning och att hon redan pratat med min chef i Lindesberg om att jag inte kommer komma tillbaka dit, men inte sagt det till mig... ehh... Jag får väl ta det som positivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0