Motstridigheter

Alternativa fakta blev på tapeten med Trump, och nog att det finns mycket som är rent påhitt hela tiden, men vad är sant egentligen? Genom mitt arbete har jag dessvärre fått hela min världsbild förändrad och min tillit till makthavare helt förstörd. När förnuft och känsla blandas ihop med svårtolkad, eller till och med brist på, fakta blir det i slutändan väldigt svårt att veta vad som faktiskt är sant, eller bara alternativ fakta...
 
Till skillnad från i Sorans krig så pratade en snubbe i Korrespondenterna om att alla kurder ville åka till Europa, USA osv... Det är således inte så enkelt. ...och apropå Egypten som jag tog upp häromdagen, en statligt anställd kirurg verkar tjäna 750 kr i månaden i landet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0