Sågad!

Jag har varit två dagar i Uppsala på lite utbildning med de andra beslutsfattarna från vår enhet. Vi gick igenom metod, beslut och utredningar, och jag blev rejält sågad... Det främst på grund av ett beslut där vi inte lyckats få till ett bra underlag men där jag forcerat fram ett beslut ialf. Det är även jag som delvis är responsibel för underlaget ska tilläggas. Det var riktigt jobbigt när vi gick igenom utredningen, ren pina, men delvis nyttigt så klart. Det kändes dock bättre när vi gick igenom beslutet och där tyckte jag, med ett par undantag, främst kommentarerna var märkliga. Så nu kommer jag behöva lägga om mitt arbete, och det kommer dröja längre med besluten.
 
Det jag dock också tar med mig är en ilska över fokuset på "detaljer" och "sammanhang" i berättelserna, det stöds liksom inte av forskningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0