Hjärnspöken

Det är märkligt hur förnuft och känsla sällan går hand i hand. Eftersom jobbet blivit lite av en följetång här så tycker jag att det är ett bra exempel. Det är rätt ofta något från jobbet helt plötsligt hoppar in i mitt huvud och gör att jag har svårt att koncentrera mig på något annat. Varje gång tänker jag att det är väldigt onödigt att tänka på det just nu, och oftast är det en oro över att något kan bli dåligt, utan att det nödvändigtvis behöver bli så. Sedan kan det försvinna ifrån huvudet och jag kommer knappt ihåg vad det var som jag oroade mig över innan... Det är både störande och märkligt och vad är det rationella med att oroa sig över något som bara kanske kommer hända? Att jag kom att tänka på det nu beror på att jag var ockuperad av sådana tankar i söndags utan att ha dem vare sig under andra delar av helgen eller idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0