Lönesamtal

Igår hade jag lönesamtal. Jag har aldrig riktigt förstått vad tanken med dessa samtal är!? Det brukar liksom bara vara en genomgång om vad en gör bra och mindre bra, men aldrig något riktigt samtal om lönen. Jag fick ialf veta att jag skulle få lite mer lön, men inte hur mycket :-). Att inte få någon löneökning, ialf på Migrationsverket, innebär att en är kass, så att jag kommer få lite högre lön är bara normalt. Hursomhelst så skulle jag kunna producera mer beslut, och det håller jag väl med om, men oftast är det inte mitt fel att det går långsamt. Främst beror det på att jobbet är svårt, att jag inte vill ta enkla vägar och att det jag ska bedöma många gånger håller dålig kvalité. En kul paradox är att jag har mycket flex-tid, vilket inte passar bra ihop med den låga produktionen, men det finns ju en anledning till långa dagar :-D. Typ att hinna få något gjort... Men på det stora hela var jag nöjd med samtalet, det kom liksom inte fram något oväntat, utan gick nog snarare bättre än vad jag förväntat mig.
 
Idag är sista dagen för mig som 34 åring. Snart är jag halvvägs till 70... Jag får försöka summera mitt 34:e år här någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0