Snart fredag

Nu har jag suttit i soffan försjunken både i soffan och i mina egna tankar i ungefär 30 minuter. Det är väldigt skönt att inte göra någonting ibland, bara vara. Det får inte bli för länge men under en stund är det oerhört givande. Jag kan ibland underhålla mig själv genom att tänka på någon händelse i mitt liv och se vad jag kommer ihåg från det. Nu satt jag inte och tänkte på någon direkt händelse utan på hur mycket stressen över att lära sig om saker och hänga med i allt som händer påverkar måendet. Allt är ju så lätttillgängligt nu (blev det tre t:n nu?), och det finns därmed så mycket att lära sig och hänga med i. Det här är inget nytt utan något som diskuterats flitigt, men jag har nog inte reflekterat kring det så mycket förut. Jag tänker att det är något med åldern, att medvetenheten kommer med åldern, men samtidigt känner jag att det borde vara tvärtom, att en borde bry sig mindre med åldern. 
 
Ja, och så gick Liverpool till Champions League också :-D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0