Första advent

För visst är det väl första advent idag? Jag borde ställa fram min ljusstake ialf, men det får bli i veckan någon gång.
 
Jag hinner inte med allt jag vill. Jag har gnällt om det förut och det är fortfarande relevant. Jag läste ut boken 1984 nu idag, vilket var en plan med helgen, men det leder bara till att jag känner att jag borde läsa liknande böcker av Huxley och Bradbury eftersom jag blev tagen av 1984. Det är det där med inskränkandet av yttrandefriheten och försök att få människor att tänka på ett speciellt sätt bara för att gynna något annat istället för att försöka förstå hela bilden som jag ser som intressant. Jag vet inte hur många gånger jag märkt att personer ser på mig som en idiot eftersom jag vill vidga eller problematisera bilden lite. Fast vem vet de kanske har rätt :-).
 
Gällande lite mer vardagliga saker så har jag bland annat sett en dokumentär om Stonehenge (borde åka dit), Babels torn och om alla krig i Finland under 1900-talet. Jo jag har ju klippt mig och rakat mig samt köpt biljetter till både Batra och Rheborg också.
 
Ny vecka, nya utamaningar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0