Stackars matlåda...

Jag har nästan suttit och väntat på att Sofia Olsson Olsén på Aftonbladet skulle sjukskriva sig, och nu har hon gjort det. Hon kan inte ha haft det lätt nu på senaste tiden på Aftonbladet. Hälften av alla fina män har väl försvunnit från redaktionen på sista tiden?
 
Jag försökte se lördagens 19.30 Rapport-sändning igår på SVT Play, men det gick inte. Kan det ha med att göra att de råkade visa hakkors i ett reportage från Gaza? Var kanske inte så lyckat.
 
Jo, lite mer triviala händelser. Nästan varje dag köper jag mat på Coop när jag jobbar och då brukar jag ha med en egen matlåda för att spara lite på all världens plast. Jag tror att jag är den enda som gör det dessutom. Nåväl, idag när jag skulle cykla tillbaka till jobbet gick påsen där jag hade matlådan av glas sönder så att den for i marken och gick sönder. Egentligen inte jättespeciellt, men det skedde givetvis när jag korsade den "stora" vägen. Som ni förstår splittras ofta glas i många delar vilket även skedde nu. Jag fick således stå mitt i vägen och försöka samla ihop så många bitar glas som möjligt så att inte bilarna skulle få punktering. Jag vet inte om bilar får det av krossat glas, men det bör ju rimligen vara så. Det kom några bilar och körde över glaset innan jag hann få bort det mesta, och jag hoppas det gick bra för dem. När jag åkte tillbaka till Coop för att köpa ny mat fick jag dock den nya maten gratis :-). Det måste jag säga var himla fint gjort, tack Coop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0