Fredag

Hans Rosling dog i veckan, och jag gillade honom, men jag undrar verkligen om han hade rätt data, eller teorier, gällande jordens befolkning? Vi bör nog göra något radikalt åt att det föds så många människor på denna jord.
 
Utvecklingssamtal på jobbet idag och det gick väl ok, men samtidigt märks det hur folk inte trivs i sin arbetssituation. Den kritik jag fick, var väl delvis rimlig (att jag borde hjälpa till mindre och vara hårdare mot handläggarna), men samtidigt borde det inte vara något problem om alla på jobbet bara kände att de hade tid att lyssna, läsa och göra något bra. Det är synd att vi inte bara kan få slappna av och arbeta utan att ständigt känna oss övervakade.
 
Skomakaren lyckades laga mitt skärp med en spik :-). Själva pinnen som en spänner skärpet med hade gått av.
 
Det var inte nog på eländet i onsdags med toaletten i hallen. När jag skulle lägga mig märkte jag att värmen var avstängd, så det blev en kall natt. Jag ringde och klagade dagen efter och efter det har både toaletten varit på rätt plats och värmen varit på :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0