Reformatio in pejus

Sexdagarsvecka även denna vecka, det vill säga mycket jobb nu i juli. Mycket tjat om jobb här i bloggen generellt känner jag. Vet inte om det är bra eller dåligt, säkert främst dåligt. Jobbet borde ju, såtillvida en inte har ett företag, mest vara något en gör om dagarna och sedan helt lämnar när en går därifrån. Det är dock väldigt tydligt att så inte är fallet för mig för tillfället.
 
Hursomhelst! Jag fick igår lära mig uttrycket "reformatio in pejus" när jag på eftermiddagsrasten satt och beklagade mig över varför inte en domstol gör en helt ny prövning vid ett överklagande. Det är nog många visa män som kommit fram till varför det är på detta sätt, men jag är inte övertygad om att jag håller med :-).
 
Annars käkade jag mat med Valle på Chandani igår. Bra mat även denna gång.
 
Två händelserika helger nu framigenom. Känns lite som att morgondagen blir sista lugna dagen på länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0