På väg hem för en stund

Nu sitter jag på flygplatsen i Zürich, och jag är ute i god tid. Planet går 12.10, vilket är om två timmar och 20 minuter från och med när jag skriver detta.
 
Igår gjorde jag inte så mycket. När jag kom tillbaka till Zürich gick jag och käkade lite pasta som var överraskande god. När jag skulle betala råkade jag ge lika mycket i dricks som jag hade betalat för maten. Det ledde till att jag fick tillbaka drickspengarna kontant :-). Schweiz är som i Sverige, dricks är inte något som "förväntas", men det är alltid fint att runda upp vilket var min tanke... Jag misslyckades dock som synes. Servitören undrade sedan om jag var DJ, eftersom jag hade mina hörlurar runt halsen :-). Nej blev mitt svar, men förhoppningsvis får jag spela lite musik den 5 augusti.
 
Sedan gick jag ned till sjön för att fortsätta läsa i min bok om Jason Diakité. När jag satt där kom det fram två tjejer och ville ta foton på mig för en modeblogg. Jag fick sätta på mig ett armbandsur och instruerades att se normal ut och fortsätta läsa. Det var dock lite knöligt att få klockan i bild samtidigt som jag läste :-). De sa att de fotade vanliga människor för sin blogg, så det var ingen upptäckt till de stora modehusen direkt :-). De lovade sedan att skicka bilderna på Instagram, får se om det blir av. Det var hursomhelst det roligaste som hände igår.
 
Jag bodde åter igen på Hostel Otter och i samma rum som senast. Rummet befolkades förutom mig av två amerikaner, en brasilianare, en pakistanier och en idiot till ryss/tysk. Det var bara supa, fitta och knulla i ryss/tyskens huvud. Inte de vanliga samtalsämnena på ett hostel. De andra var dock hur bra som helst, och det var kul att prata lite immigration med pakistaniern. Enligt hans åsikt så lämnade ialf inte pakistanierna sitt land för att det var extremt svåra förhållanden, utan de som lämnade var oftast från Punjab, där det är lugnt. Han menade också på att flera är indier. Han förklarade också att Islamabad är en väldigt modern och planerad stad i Pakistan och inte alls speciellt rörig, så där for en fördom på skam.
 
Vi har fått ett problem med vår Odessa-resa. Tydligen är flyget på lördagen inställt, så vi har blivit ombokade till ett flyg på söndagen... Hela grejen med att boka hemresa på lördagen för mig var för att få en dag hemma innan jag ska börja jobba, men så verkar det inte bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0