Ut i Europa

Om en timme går bussen till Arlanda så att jag sedan kan flyga med Norwegian till Barcelona. Jag blir borta tio nätter.
 
Jag har även börjat fila på en 35-årsfest.
 
I övrigt är jag lite trött på mig och alla gällande att vi är så dåliga på att diskutera saker, och då menar jag att vi är dåliga på att lugnt och sansat prata om ett ämne för att få höra folks argument. Jag märker väldigt ofta hur jag inte säger saker jag känner att jag kanske borde säga. Främst är det för att jag inte vill stöta mig med andra. Men vad leder det till? Det leder ju främst till att jag kan fastna i uppfattningar som jag kanske hade ändrat på om jag fått andra argument. ...och detta är ju givetvis inget som bara gäller mig.
 
Jag provade att vara lite mer provocerande igår när vi satt på Boulebar och diskuterade humor. Tror säkert att viss irritation uppstod men säkert även andra reflektioner och jag lärde mig ytterligare en synvinkel ur en sketch med pastor Hannes från Nile City, och det är ju det jag vill komma till! När en inte utmanar sina egna föreställningar av rädsla att stöta sig kan en missa viktiga poänger. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0